klauwbekapper is er geweest. - Reisverslag uit Edmonton, Canada van RichardR - WaarBenJij.nu klauwbekapper is er geweest. - Reisverslag uit Edmonton, Canada van RichardR - WaarBenJij.nu

klauwbekapper is er geweest.

Door: Richard

28 Juni 2011 | Canada, Edmonton

Hallo,
Zondag,
Zondag middag ben ik samen met Jeroen wezen eten in Millet. Heb patap met een broodje met spek gehad.
S'avonds heb ik met Henk gemolken we waren laat klaar want Henk moest er 4 insimineren en we moesten nog een koe uit de stal op de pack doen, ook moesten we allemaal nummers op schrijven die bekapt moesten worden.
S'avonds naar Fam Schrijver geweest, waren Pascal en kim ook. Ketie en haar man Rets waren er ook, Ketie melkt hier af en toe. Ketie was namelijk jarig. Hebben s'avonds lekker buiten kunnen zitten bij de vuurkorf en lekkere Broodjes met hodog gegeten met augurk.
Ook heb ik nog samen met Niek en Ruben en een vriend van Niek gevoetbalt.

Maandag,
Brok was op van het jongvee dus kregen vandaag keer geen brok (brok is ondertussen al wel weer gebracht.
Ook heb ik vandaag de waterbakken weer schoongemaakt en een voetbad gemaakt.
Naar de koffie heb ik zaagsel gebracht in de schop met de bobcat.
S'avonds heb ik met henk gemolken.

Naar het melken ben ik samen met Jeroen Pascal en zijn vriendin Kim naar Millet geweest Hebben we Pizza gegeten. Elke maandag kun je daar namelijk pizza voor 7 doller krijgen. Heb een lekere pizza met ansjovis gehad.
Op de heenweg kwamen we ook nog 2 Pinken tegen midden op de weg van de buurman hebben we dus eerst nog even terug in het land gedreven. Buurman was zelf niet thuis hebben er wel 20mi achter aan zitten te vangen.
Pascal zei dat er bij de buurman heelvaak gebeurde dat het jongvee uitbrak en hij is zelf bijna nooit thuis.

Dinsdag.
S'ochtends met Henk gemolken, was s'ochtends lang bezig met de kalven(moest er namelijk 3 biest geven en 5 uit de fles gewone melk.

Vandaag was ook de klauwbekapper er van 9.00 tot 16.00. Moesten dus de hele dag allemaal koeien zoeken die bekapt moesten worden en die snel droogmoesten. Ook moesten we ze in de bekapbox drijven, is nog een hele klus.
Wel had die een mooie bekapbox kwam niks geen handwerk aan te pas wat opdraaien betreft. Ook kon die de koe ongeveer 20cm optillen zodat die op de goede hoogte kon werken.
Hebben ongevver 50 koeien gedaan vandaag(ongeveer 7 per uur).
S'middags heb ik ook Niek en Ruben geholpen om 4 kalfjes een halster op te doen en hun moesten er dan mee lopen. Volgende week dinsdag is er namelijk een kalver show waar we naar toe gaan en dan gaan hun met de kalven lopen.

Heb ook nog minder goed nieuws.
Want met melken s'avonds wou ik de koeien op sluiten, en op eens lag er een koe midden op het pat dood. Kan er nog niet lang gelegen hebben want we waren er een kwartier daarvoor nog langs gelopen. Koe word getest op BSE voor de zekerheid. En als je hem daarop laat testen krijg je hier sowieso 125 doller. De vorige koe die op BSE is getest was negatief dus daar waren we wel erg blij mee.
Zelf denk ik eerder dat deze koe iets met het hart heeft gehad want s'ochtends had die namelijk nog goed melk geven.
S'avonds heb ik nog even mineralen naar de elfborn gebracht en overal het voer aan geveegt.

Ik zou nu nog even proberen om nog wat foto's erop te zetten van het restourant waar we vaak gaan eten op zondag en van de bekapbox.

• 29 Juni 2011 - 08:09

Mariet:

Zo Richard,
    ben ik toch weer als eerste, ben vanmorgen al druk geweest.
    Het was hier gisteravond even kort maar heftig onweer, regen maar vooral windstoten was het plastic van de nieuwe graskuil afgewaaid.
    een tak uit de appelboom en een berk om gewaaid, ja... hier gebeurd ook nog wel eens wat.
    Maar mooi dat jij ook het klauwbekappen een keer gezien hebt die box ziet er ook goed uit.
    De kids zullen je straks nog missen daar, zeg nog veel plezier en tot gauw,
    Liefs Mariet

• 29 Juni 2011 - 11:53

Claudia:

Haj Richard..
    zooh wat een verhalen toch elke keer.
    Ik zag dat je nog maar 12 dagen in Canada blijft. Heb je wel zin om terug te komen of blijf je liever daar nog even...??
    Groetjes

• 29 Juni 2011 - 12:04

Jeroen:

Ha grote broer
    Liever dat jij een pizza met ansjovis eet als ik.
    het wordt tijd dat wij weer eens samen voetballen.
    Jeroen

• 01 Juli 2011 - 13:50

Fam. Linthorst:

Hoi Richard,

Komt BSE nog veel in Canada voor of net als hier zo af en toe?
    Geniet nog even van je broodjes hotdog, pizza en patat, straks wordt het weer nieuwe aardappelen(heerlijk) spinazie en tuinbonen.
    Hopelijk bedenk je vader niet dat 4 uur een mooie tijd is om te beginnen.

Groetjes van Ons.